יבוא השכרה ומכירת ציוד בניין והנדסה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    תהליך בניית מבנה מכל סוג – שימוש בפיגומים

    פיגומים מהווים דבר חשוב ונפוץ ביותר בתהליך בניית מבנה מכל סוג. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי שימוש בפיגומים לא מספיק איכותיים לא פעם מהווה גורם משמעותי ביותר לתאונות עבודה שעלולות לגרום גם למוות. על כן, אין ספק כי בבחירת פיגומים יש להתחשב בפרמטרים רבים, כאשר הפרמטר החשוב ביותר הוא איכות הפיגומים. הרשויות בישראל כיום החליטו להפסיק להשתמש בפיגומים בהתאם לתקן הישראלי בשל התאונות הרבות השונות שהסבו פיגומים מהסוג המדובר והן מחייבות לעבוד עם פיגומים תקן אירופאי, אשר מבטיחים למעשה איכות ובטיחות מקסימליים באתר הבנייה.

    פיגומים תקן אירופאי- במה מדובר?

    פיגומים מחומרים איכותיים הם למעשה פיגומים אשר התקן שלהם נקבע על ידי מדינות האיחוד האירופאי. התקן המדובר כולל מגוון רחב של מבחנים והוראות שונות שכל פיגום חייב לעמוד בהם בכדי לקבל אישור להתקנה. בעוד שהתקן הישראלי מונה כללים שונים הנדרשים לצורך הקמת פיגומים, הרי שהתקן האירופאי מונה הרבה יותר כללים וכן מתייחס לכל פן אפשרי הנוגע למבנה של הפיגום. הוא עוסק בחומר הגלם שממנו יהיה עשוי הפיגום, בעובי הדפנות של הפיגום ועוד. על פי התקן הישראלי ניתן להקים פיגומים אשר עשויים מחלודה וממתכת ישנה, אך התקן האירופאי איננו מאפשר להקים פיגומים מחומרי הגלם הללו, אלא רק מחומרי גלם בטוחים ואיכותיים, כך הוא מבטיח שהפיגומים יהיו בטוחים וראויים לשימוש באופן המקסימלי.

    איזה כללים חשובים נכללים בפיגומים של התקן האירופאי?

    התקן האירופאי מתייחס לכמה כללים חשובים הנוגעים לפיגומים והם: ראשית כל, העמידות של הפיגומים, כאשר הדרישות של התקן מחייבות כי הפיגום יהיה עמיד וחזק בכל התקופה שבה משתמשים בו. העמידות של הפיגום תיבדק באמצעות הדמיה של העמסה על הפיגום בצורה מחזורית ולאחר מכן ייבדק עד כמה הוא חזק מבחינה מבנית. עוד כלל חשוב נוסף שהתקן המדובר מתייחס אליו הוא היציבות. נקבע כי הפיגום חייב להיות יציב ביותר גם במצבי קיצון. עוד כלל חשוב הוא עמידה במבחנים של עומס כאשר יש צורך לבדוק האם הפיגום יכול לשאת משקלים משמעותיים ביותר וכן האם הוא יציב כדי הצורך בכדי לשאת עליו את משקל העובדים. כל הכללים של התקן האירופאי מבטיחים כי פיגומים מחומרים איכותיים יהיו בטוחים באופן המקסימלי עבור שימוש.

    יבוא השכרה ומכירת ציוד בניין והנדסה

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      מאמרים

      יתרונות הפיגום לפרויקט שלכם

      אם אתם עובדים בענף הבניה אתם הרי יודעים יותר טוב מאיתנו כי הדבר החשוב ביותר...

      קרא עוד
      למה צריך שיהיה מרחב בטוח עבור עובדים באתרי בנייה?

      אתר בנייה חייב להוות מרחב בטוח ביותר עבור כל העובדים בו. באתר זה ניתן למצוא...

      קרא עוד
      אמצעי תמיכה לבניית בניין

      רגלי תמיכה לבניין מהווים דבר חשוב ביותר בכל אתר בנייה. ברגליים מעין אלה משתמשים בכדי...

      קרא עוד